4 listopada, 2021
wstecz

Przedstawiamy nowego Dyrektora Handlowego

Z początkiem października powitaliśmy na naszym pokładzie Alicję Jankowską, która objęła stanowisko Dyrektora Handlowego. Jakie ma doświadczenie zawodowe, kim jest prywatnie i jakie stawia sobie cele? Na te i inne pytania odpowiadała nam Alicja.

Q1: Witamy na pokładzie Dalpo! Dołączyłaś do nas z początkiem października, jak zatem pierwsze wrażenie?

AJ: Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Potwierdzają się moje spostrzeżenia z rozmowy kwalifikacyjnej- Dalpo to bardzo prężnie rozwijająca się firma, z dużym potencjałem, w której panuje niezwykła, rodzinna atmosfera.

Q2: Opowiedz nam proszę coś więcej o sobie? Jak wyglądała Twoja dotychczasowa kariera zawodowa? Skąd do nas przyszłaś?

AJ: Do Dalpo trafiłam bezpośrednio po zakończeniu pracy w firmie Bolsius produkującej świece i znicze, w której przez półtora roku pełniłam funkcję Dyrektora Marketingu Europy Wschodniej. Była to fantastyczna przygoda, uzupełniająca moje kompetencje sprzedażowe. Za wyjątkiem pracy w Bolsiusie moja aktywność zawodowa koncentruje się właśnie na sprzedaży. Doświadczenie  budowałam w firmie York, produkującej artykuły do sprzątania (będącej klientem Dalpo). Tam zaczynałam na stanowisku Export Managera, następnie zostałam Kierownikiem Działu Exportu Wschód, potem Dyrektorem Sprzedaży. Najbliższe są mi rynki rosyjskojęzyczne, byłam odpowiedzialna za rozwój zagranicznych spółek Yorku (produkcyjnej na Białorusi i handlowej w Moskwie). Mam jednak również spore doświadczenie we współpracy z zachodnimi klientami. Nieobce są mi meandry współpracy z sieciami handlowymi, w tym budowlanymi, co mam nadzieję pomoże mi w rozwijaniu sprzedaży Dalpo.

Q3: A co określiłabyś jako swój największy sukces zawodowy u poprzednich pracodawców? Z czego jesteś najbardziej dumna?

AJ: Jestem dumna ze stworzenia dwóch kolekcji świec w firmie Bolsius, dedykowanych rynkom Europy Środkowo- Wschodniej. Jedna z nich- kolekcja Sensilight- miała być odpowiedzią na potrzeby niewielkich sklepów, którym zaproponowaliśmy kompaktową ofertę najpopularniejszych produktów w najlepiej sprzedających się zapachach. Druga kolekcja to kolekcja Bożonarodzeniowa, dekoracyjno- zapachowa, inspirowana motywem złotej koronki oraz baletem Dziadek do orzechów. Wiem, że obie kolekcje cieszą się zainteresowaniem nie tylko klientów z Europy Wschodniej, ale także w Niemczech, USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Trzymam kciuki za wyniki sprzedażowe!

Jeśli chodzi o sukcesy w Yorku- to zdobycie nowych kontraktów (np. międzynarodowego kontraktu na markę własną dla grupy ADEO- właściciela Leroy Merlin, sprzedaż promocyjna w Biedronce, Lidlu, Rossmannie) oraz dynamiczny rozwój spółki handlowej w Moskwie, w czym miałam swój spory udział. Powstanie spółki-córki w Moskwie było procesem, który polegał na przejęciu ludzi i rynku największego dystrybutora Yorku w Rosji. Wiązało się to z dużym wyzwaniem managerskim dla mnie, jako osoby, która z bycia dostawcą musiała zostać szefem Rosjan starszych ode mnie wiekiem i stażem. Do tego zbiegło się to w czasie z kryzysem walutowym w Rosji i ogólnie bardzo niestabilną sytuacją rynkową. Najważniejsze jednak jest to, że wspólnie daliśmy radę i w momencie, gdy odchodziłam z Yorku, spółka rosyjska notowała obroty 3-krotnie wyższe, niż na początku po przejęciu. Ważne jest to, że ze współpracownikami Yorku Ru jestem w bardzo dobrych relacjach do dzisiaj- są to relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, szacunku i sympatii. I chyba właśnie relacje międzyludzkie z koleżankami i kolegami zarówno z Yorku, jak i z Bolsiusa są dla mnie największym powodem do dumy.

 Q4: A coś o sobie, bardziej prywatnie? Czym się interesujesz, jakie są Twoje pasje?

AJ: Prywatnie jestem mamą dwóch synów (starszy ma 8 lat, młodszy – 6) i to wokół nich kręci się mój świat ? Uwielbiam podróże (zwłaszcza te, które dają mi możliwość zmiany klimatu, zakosztowania innej kultury i kuchni). Na co dzień realizuję się gotując- lubię próbować nowych smaków i trochę poeksperymentować w kuchni.

Q5: Dziękuję za odpowiedź. To przejdźmy już teraz konkretnie do Dalpo. Po tych pierwszych kilku tygodniach czujesz, że przed Tobą dużo pracy?

AJ: Po pierwszych tygodniach wiem, że przede wszystkim muszę się sporo nauczyć. Największym wyzwaniem dla mnie będzie z pewnością poznanie niuansów związanych z asortymentem, możliwościami i ograniczeniami produkcyjnymi, poznanie ludzi i procesów w firmie. Mam ten komfort, że sprzedaż w firmie jest bardzo dobra, więc nie ma ciśnienia na wynik. Niemniej jednak czas, kiedy sprzedaż idzie dobrze należy wykorzystać do tego, aby w przyszłości szła jeszcze lepiej. Po tych trzech tygodniach widzę, jak duży ta firma ma potencjał- widzę bardzo duże szanse w rozwoju sprzedaży niektórych grup asortymentowych w nowych kanałach dystrybucji (na przykład taśm specjalistycznych w sieciach handlowych). Z pewnością wykorzystam kontakty zdobyte w poprzednich firmach do tego, aby intensyfikować sprzedaż w Dalpo.

Q6: A jakie projekty (zadania) mają teraz u Ciebie najwyższy priorytet? Czym zamierzasz się zająć w pierwszej kolejności?

AJ: Przede wszystkim muszę poznać mój zespół, klientów, rynek, asortyment. Jeśli chodzi o konkretne plany- zamierzam skoncentrować się na zbudowaniu marki konsumenckiej w taśmach specjalistycznych, których ofertę chciałabym zaproponować sieciom handlowym. Jest to ambitny, ale w mojej ocenie konieczny do zrealizowania w krótkim terminie projekt.

Q7: Jakieś cele na najbliższe pół roku czy rok? Coś już sobie wyznaczyłaś?

AJ: Pierwszym celem jest wspomniana właśnie marka konsumencka. Poza tym czeka mnie intensywny okres wyznaczania celów dla Działu Handlowego. Z pewnością nudzić się nie będę ?

Q8: Czego pozostaje zatem Tobie życzyć na ten najbliższy czas?

AJ: Otwartego umysłu oraz zdrowia dla mnie i mojej rodziny ?

Q9: To właśnie tego Tobie życzę! Dziękuję bardzo za rozmowę!

AJ: Dziękuję również.