Rebrandingu czas start!
O odświeżeniu wizerunku firmy, przesłankach do zmian a także planach marketingowych na najbliższą przyszłość rozmawiamy z Bartoszem Popielewskim, Marketing Managerem w firmie Dalpo.
Q1: Nowe logo to zawsze ważny moment w życiu firmy. Jakie były przesłanki podjęcia decyzji o tej zmianie?
BP: Niezwykle ważnym wydarzeniem w tym roku jest obchodzenie 30-lecia firmy. Tyle lat na niełatwym rynku to spory sukces, który należy podkreślić. Zdobyte doświadczenie, ogrom wiedzy, ciągły rozwój wpłynęły na decyzję o konieczności uporządkowania wizerunku firmy. Dodatkowo została nakreślona nowa strategia marketingowa, w ramach której przeprowadzenie rebrandingu było punktem wyjścia.
Q2: Przyglądając się nowemu logo można dostrzec dużo podobieństw do poprzedniej wersji. Wybraliście Państwo lifting aniżeli rewolucyjne zmiany. Czy to zamierzona taktyka?
BP: Zdecydowanie tak. Chcieliśmy wprowadzić pewne uproszczenia i postawić na minimalizm. W konsekwencji stanęło na decyzji, że przeprowadzimy odświeżenie wizerunku a nie wielką rewolucję. Dzięki czemu bazujemy na tradycji firmy, z której jest co czerpać. Takie rozwiązanie ma na celu zapewnić wzrost rozpoznawalności marki.
Q3: Charakterystycznym punktem nowego logo jest czerwona kropka. W dotychczasowym logo też pojawiał się ten element, prawda?
BP: Zgadza się. Powiem więcej, nawet historyczne, pierwsze logo Dalpo miało tą czerwoną kropkę. Uznaliśmy więc, że skoro jest to nasz znak rozpoznawalny a na pewno obecny od początku istnienia firmy to nie może go zabraknąć i w nowym logo. Nowy układ można także przeczytać jako „Dalpo i kropka” w rozumieniu kompleksowej oferty i elastycznego podejścia do klienta, natomiast pogrubiona czcionka w nazwie firmy symbolizuje większe pokłady wiedzy, zdobyte doświadczenie a także szersze kompetencje.
Q4: Wraz z wprowadzeniem nowego logo jakich zmian możemy się spodziewać? Jak mocno wpłynie to na dotychczasową identyfikację firmy?
BP: Nie wprowadzamy osamotnionego logo tylko wdrażamy kompleksowe zmiany. Zostały usystematyzowane wszelkie materiały marketingowe i komunikacyjne, zaczynając od wizytówek, szablonów prezentacji przez samochody firmowe, nowe katalogi, stronę internetową po wizerunkowe sesje zdjęciowe czy film korporacyjny. Na pewno zmiany będą zauważalne.
Q5: Nowe logo, nowa identyfikacja firmy, to z pewnością nowe wyzwania. Jakie dalsze plany marketingowe do zrealizowania?
BP: Zależy mi aby kontynuować rozwój mediów społecznościowych, czyli Facebook i LinkedIN. Jest w nich spory potencjał, zarówno pracowniczy, jak i biznesowy. Wielkim wyzwaniem jest także sklep internetowy. Mogę zdradzić, że planujemy tam gruntowne zmiany. Na pewno jest to projekt długofalowy.
Q6: Brzmi to bardzo obiecująco, życzymy powodzenia i samych sukcesów w realizacji tych celów. Dziękujemy za rozmowę
BP: Dziękuję również.